dinsdag 1 januari 2013

Ulti-Bags, Crafters Companion

Hallo allemaal,

Na een paar dagen stilte een nieuw begin in het nieuwe jaar 2013!

Heel veel gezondheid en geluk voor iedereen en hopelijk heel veel tijd om leuke en mooie dingen te maken.


Dit jaar ga ik niet dwangmatig elke dag bloggen; ik meld me alleen als ik iets heb om te laten zien. Het blog-voornemen is om meer uitleg te geven en als het me lukt nieuwe pagina's te maken.
De blog-studie is door omstandigheden even stil blijven liggen, ik ga verder studeren (echt waar!) en hoop dat de resultaten snel te zien zullen zijn.

Ook de Engelse vertaling heb ik laten vervallen; Google translate kan denk ik de meeste vertalingen wel aan ....


Als eerste project wil ik iets gemaakt met mijn lievelingsgereedschap laten zien. De Ultimate-Pro heeft er twee embossingborden bij: de Ulti-Bags en Ulti-boxes.






Ik heb ze op de Crea-Beurs in Rijswijk gekocht bij Miekelotte en ben maar net begonnen met experimenteren.

Als allereerste heb ik van dik wit parelmoerpapier (250 gr) een basistasje gemaakt met de Ulti-Bags:



Dit is het basistasje "recht" van 1 van de 2 zijden; het embossing bord heeft op beide zijden een basistasje met daarbij ook gespen, labels en motieven die je in het papier kunt embossen. Hier heb ik een label gebruikt van dezelfde kant als het tasje.



Zoals je ziet is het echt een dicht tasje; leuk om een klein kaartje of een cadeautje in te doen.


Leuk zo'n basistasje, maar niet echt om enthousiast van op te springen, de bedoeling is natuurlijk dat je met allerlei soorten papier en embellishments er een "eigen" tasje van maakt.

Mijn eerste poging: een aktetas! Denk ook aan de heren als je gaat ontwerpen, veel hobby en creadingen zijn afgestemd op de dames, het is fijn als je ook iets kunt maken voor de mannen in je leven.







Voor de aktetas heb ik papier geprint (210 gr), dubbelzijdig van een bruin leerpatroontje voorzien. (Ik haat witte binnenkanten als het voorkomen kan worden!)

Deze tas heeft een kleinere klep dan de vorige basistas, beide staan op het bord, gewoon een kwestie van kiezen welke lijnen je gaat volgen voor je ontwerp.
De gesp komt van de andere zijde van het bord, ik heb het met goudstift gekleurd, de sluiting is gewoon een recht stukje papier dat ik passend het gemaakt voor de gesp (hier 1,3 cm) en met een stift heb ik stikwerk getekend.




Het hele tasje komt uit één vel A4, dat is het fijne van de Ultimate-Pro, de ontwerpen zijn meestal gebaseerd op A4 papier. Voor het boxer en envelope bord heb je wel vaker A3 en/of 12 x 12 inch papier nodig, maar dat is logisch, er moet ergens 'omheen' gewerkt worden, dan heb je meer oppervlakte nodig.



Als vrolijke variatie heb ik een streepjespatroon geprint en verwerkt tot lentetasje compleet met papieren kralen.
Patronen voor papierkralen zijn volop te vinden op internet, zoek maar op free template papier bead(s) en je komt er massa's tegen. Als je een template vindt en opslaat kun je deze op je A4 vel printen en op de andere zijde je patroontje, simpel uitknippen, oprollen (met breedste punt beginnen) en klaar.
Ik heb clear embossingpoeder gebruikt om de kralen te laten glanzen. Achteraf gezien ben ik niet zo blij met het resultaat. Door het embossingpoeder krijgen de kralen een andere kleurnuance dan het tasje. Het is wel OK maar het maakt me niet echt blij.




Hier is weer de grote klep gebruikt, het labeltje is hier de 'stopper' voor de klep, alleen aan de zijkanten vastplakken natuurlijk, anders kan je de klep er niet in steken.














Tot dusver het "rechte tasje" van het embossing bord, de andere kant volgt.
 


1 opmerking:

Ellen zei

Leuke tasjes! Ik ben verliefd op de witte, want je weet dat die bij mij niet lang wit zou blijven... ;)