zondag 7 april 2013

Fimo en Stampbord hanger

Een week geleden heb ik samen met mijn jongste zoon een fimo ring gemaakt. Voor het eerst heb ik geprobeerd fimo te koken in plaats van te bakken.
Het lukt wel fimo koken (5 min in kokend water) maar het kookt snel kapot en de kleuren vervagen snel.
Gelukkig heb ik een apart fimo oventje dus de rest hebben we gebakken.

Van de klei die overbleef maakte ik deze hanger:



Deze hanger werd gemaakt met Stampbord (hout met een laagje klei), hierop kun je stempelen en evt. met een mesje details weer wegkrassen. Ik heb het Stampbord geverfd met acrylverf en hierop gestempeld met Brilliance, het mineral stempelkussen, dit heeft drie kleuren, zilver, goud en brons. Helaas is op de foto de crackle achtergrond stempel niet zo goed te zien....


Op de verf heb ik Versamark inkt gedaan en geëmbossed met clear embossingpoeder, je krijgt dan een glimmend resultaat.
De bloemetjes van gele fimoklei zijn bewerkt met de groene acrylverf, de grote bloem in het midden is ook nog bewerkt met Versamark inkt en embossingpoeder, WOW, Sparkling Snow Embossing Glitter.

Het enige dat nog ontbreekt is een veter of lint om de hanger tot een ketting te maken.



Op deze foto kun je iets beter het effect van de metallic inkt op de acrylverf zien.

Probeer het ook eens, maak een leuke kettinghanger, een versiering op een doosje of iets anders leuks, vaak kun je met de restjes van je kaarten en/of andere projecten weer iets heel verrassends maken.

 

1 opmerking:

Crea Astrid zei

Wat een leuk idee en wat heb je dat prachtig gemaakt. Ik zie het volgende keer vast om je nek hangen!!!

Groetjes, Astrid.