maandag 15 april 2013

gehaakt draakje

Geloof het of niet ..... ik houd niet van roze! Echt waar! Ik weet dus niet waarom mijn gezin en ik ineens een roze kick hebben gekregen. Volgens iemand uit een winkel komt het doordat roze helemaal "in" is en je daarom de kleur heel veel om je heen ziet; onbewust zou je dat overnemen!

Vooruit dan maar; oorzaak onbekend maar de roze gekte is hier toegeslagen.

Uit Fantastische ideetjes om te Haken (02/2013) komt deze ROZE draak:


Op de cover van het tijdschrift staat hij in het groen; mijn zoon wilde hem in het roze: "Kan jij die voor mij haken?" Ja hoor lieverd, en een dagje later was hij af!

De versiering op de buik heb ik iets anders gemaakt, verder is hij geheel volgens patroon gehaakt.
In het tijdschrift wordt deze draak uitgebreid beschreven, ook met foto's erbij. Dit lieve draakje is een zogenaamde AMIGURUMI (Japans voor breien!!).



Deze gehaakte beestjes zijn een echte rage geworden. Heel veel mensen willen leren haken om amigurumi's te maken. Op Pinterest kun je verschrikkelijk veel leuke afbeeldingen en gratis patronen vinden.




Haal je haaknaald te voorschijn en doe mee!

2 opmerkingen:

Ellen zei

Wat ben je toch handig, en wat een mooie kleur. Precies de kleur van de sjaal die ik om heb!

Aya zei

Wat een schatje, die vlaggen en slofjes zijn ook prachtig.
Lieve groetjes Aya