woensdag 24 april 2013

Glamour & Glitter, een kaart voor een stel dat gaat samenwonen

Kennissen van mij gaan op 1 mei a.s. officieel samenwonen (mooie datum)! Het leuke is dat zij niet zo pril meer zijn; ze zijn rond de 60.

Fantastisch als je de liefde weer gevonden hebt. Ik heb voor hen een kaart gemaakt met veel glitter (daar houdt zij erg van) en niet te modern.

Voor deze kaart gebruikte ik een craft CD van Debbie Moore, Rome. Deze bestelde ik in Engeland. Zij heeft veel CD's met het Art Deco thema en is zelf gek van glitter.

Omdat je voor zo'n gelegenheid als deze best wel uit mag pakken maakte ik een A5 kaart, een zogenaamde gatefold. Dit betekent dat je de kaart in 3 delen vouwt, je maakt 2 flapjes die in het midden aansluiten. Juist ja, letterlijk vertaald een poortvouw.

Ik gebruik de Ultimate Pro van Crafters Companion voor dit soort kaarten. Ideaal je hoeft niets te meten. Leg je A4 op de Ultimate, gebruik de gemerkte gleuven en tada ..... klaar.



 
 
Het blijft altijd moeilijk om glans en glitter op de foto te krijgen.
 
 
Ik gebruik voor dit soort kaarten foto glanspapier; dit print erg mooi vooral de kleuren komen goed over. Je kunt tegenwoordig bijna overal fotopapier voor je printer kopen. De Action bijvoorbeeld heeft goedkoop fotopapier dat echt geen slecht resultaat levert. Misschien dat je dit soort papier niet zou kiezen voor de foto van je kleinkind, maar voor een kaart is het goed bruikbaar.
 
 
Om een iets betere indruk te geven van de kaart heb ik nog een paar aparte foto's van de onderdelen. De topper op de rechter binnenkant van de kaart heeft een vlekje. Daar heeft mijn knutselkater Hugo voor gezorgd. Ik weet heel goed dat ik niet een beker met water moet laten staan op mijn tafel; maar ja, er werd aangebeld....... Dus gaat mijn grote lieverd uit de beker drinken en gooit hem (standaard) om. Gelukkig heb ik een CD gebruikt en kon ik de topper weer vervangen. Helaas niet op tijd voor de foto's. Denk het vlekje dus maar weg; het is er niet meer.
 
 
binnenkant van de kaart
 
 
 
                                              achterkant van de kaart
 
 
                                           de flappen aan de voorkant; apart gefotografeerd
 
Ik maakte met behulp van een computerprogramma (My Craft Studio) ook nog een bijbehorende envelop.
 
De kaart gaat vanmiddag al op de post; ik ben benieuwd wat ze er van vinden.


1 opmerking:

Aya zei

Wat een prachtige kaart.
Lieve groetjes Aya