donderdag 9 mei 2013

Beterschapskaart, print op canvas


Een kennis van mij is opgenomen in het ziekenhuis, hij moet geopereerd worden. Omdat hij twee kanaries heeft heb ik voor hem een kaart gemaakt met een print op canvas van een kanarie.

Ik gebruikte het computerprogramma Craft Artist van Serif om de foto uit te snijden en op de achtergrond te zetten.
Dit programma is oorspronkelijk bedoeld voor scrapbookers, maar dat betekent niet dat de stempelaars en kaartenmakers onder ons er niets aan hebben. Er zijn cd's te koop via de website van het programma met thema's; de prijzen gaan van ca. 2 tot ongeveer 10 euro per thema. Op iedere CD staan: achtergronden, embellishments, frames, materials, letters en layouts.
Je kunt echt heel veel leuke dingen doen met het programma, er zit bijv. ook een fotobewerkingsprogramma en een uitsnijdfunctie in.

Ik gebruikte 2 cd's: Aviary Birdcage en Aviary Exotic en een foto van een kanarie.





Om de kaart een betere uitstraling te geven gebruik ik meestal een insert, ook die kun je makkelijk maken in het programma.



Per project kun je meerdere pagina's opslaan die bij elkaar horen, je gebruikt dan dezelfde beeltenissen en achtergronden, zo past alles perfect bij elkaar.


Op het ogenblik print ik veel op canvas; ik hou van het effect, de kleuren komen erg goed uit en de structuur van het canvas geeft je afbeelding een soort diepte en scherpte die je op ander papier niet krijgt.

Ik ben ook bezig met stempelen en kleuren van het canvas, omdat ik na het printen strookjes canvas overhoud kan ik die mooi gebruiken om allerlei dingen op uit te proberen.

Binnenkort laat ik wel wat zien op het blog van de resultaten.


1 opmerking:

Aya zei

Hoi Vera,
Beterschap gewenst met jou kennis. Deze prachtige kaart zal daar zeker aan bijdragen.
Lieve groetjes Aya