dinsdag 14 mei 2013

easelkaart Miekelotte is Challenging you

Deze kaart maakte ik voor de challenge van Miekelotte. Het moet niet moeilijk zijn om mee te doen met de challenge van deze maand: een easelkaart! Verder mag alles, kijk even voor de voorwaarden op de site.

Ik koos voor één van mijn favoriete ontwerpsters: Sheena Douglass. Zij maakt zulke mooi stempels, ik word er altijd blij van.  Ook gebruikte ik weer een craft cd van Crafters Companions: Cute-Companions Summer Stories. Er zitten 2 cd's in de doos, ik gebruikte de Outdoors Stories.
Deze cd's zijn ontwerpen van Jayne Nestorenko, mijn "muizen-muze". Misschien dat veel mensen denken dat je deze cd's alleen kan gebruiken met de bijbehorende stempels. Niets is minder waar. Op iedere cd kun je hele mooie achtergronden vinden die je overal voor gebruiken kunt. Probeer eens een cd, één van de voordelen is dat je buiten alle winkeltijden kunt beschikken over heel veel achtergrondpapier, toppers, doosjes etc.




Benodigdheden voor deze kaart:
CD: Cute Companions Summer Stories;
Stempel: Sheena Douglass, Busy Doing Nothing;
crackle achtergrondstempel;
Nestabilities: Grand Labels 4;
Crealies: CL CF02 (bloem)
Distress Ink: faded jeans; shabby shutters, broken china, crushed olive;
Memento: black;
Alcohol Stiften.

Begin met het stansen van de kaart; leg de één na kleinste mal op een dubbelgevouwen kaart (210 gr) en zorg ervoor dat de bovenkant van de mal een klein stukje boven je papier uitsteekt. Ik printte 210 gr papier met de outdoors cd, de coordinating papers, design 0, colour 4. Print het papier dubbelzijdig, d.w.z. aan iedere kant, dan krijg je geen 'enge' witte kanten of randen.
Stans uit wit 210 gr papier de kleinste mal en stempel het meisje met Memento.
Kleur de stempel in en bewerk de randen met distress ink.

 



Gebruik de rest van je geprinte A4 om de bloemen uit te stansen met Crealies CLCF02, stempel met distress ink de crackle achtergrond over je bloemetjes; bewerk de bloemen met distress ink en zet met een stift kleine stipjes in de hartjes. Vorm de bloemlagen om en om naar binnen en naar buiten. Dit geeft een mooi natuurlijk effect.




De afwerking is eenvoudig; vouw de bovenkant van je kaart in het midden naar binnen en plak de topper erop (pas op alleen de onderkant van je topper lijmen!), plak de bloemen als stoppers voor de easel op de binnenkant en je kaart is klaar.




Maak je eigen easelkaart en stuur de foto in voor de challenge; meedoen is de moeite waard, er ligt weer een leuke prijs te wachten.

3 opmerkingen:

jolanda zei

mooi kaartje

Aya zei

Wat een mooie kaart en duidelijke uitleg.
Die stempel van Sheena vind ik ook zo leuk.
Lieve groetjes Aya

Sylvia zei

Nogmaals Vera, je easelkaart is werkelijk een plaatje. Vind ook de kleuren die je gebruikt hebt schitterend. En inderdaad een hele duidelijke uitleg.
Groetjes Sylvia