dinsdag 4 juni 2013

Medallionkaart

Oude liefde roest niet; medallion stempels, ze blijven voor mij het einde. Ik heb er aardig wat en koester ze. Goed voor alle gelegenheden en met zoveel technieken en materialen te gebruiken.

Voor deze kaart gebruikte ik een stempellap van Elusive Images: Fancy Mandalas. Er zitten in totaal 10 stempels op de lap waarvan 6 grote. Het zijn niet de tradiotionele mandalastempels maar een moderne versie ervan. Omdat de stempels groot zijn kun je ze kaartvullend gebruiken, of met shrink plastic tot sieraden verwerken.




Deze kaart is een paars A4 tot ongelijke gatefold gevouwen en voorzien van spiegelkarton. Daar ben ik niet altijd zo'n liefhebber van, maar een kaart als deze kan het hebben.
De stempels zijn op zwart papier met goud geëmbost en ingekleurd met H2O. Het fijne van dit materiaal is dat het net zoals Cosmic Shimmer verschillende effecten heeft op wit of zwart papier.
Als je deze verf voor de eerste keer ziet geloof je het niet; het zit in een heel klein rond plastic vormpje met een schroefdeksel. Opengemaakt zie je een hard spulletje zitten; niks verf denk je dan; en wat klein, daar zit bijna niks in!

Niets is minder waar; het is de verf zonder water; je moet met een spuitflesje water op het oppervlak spuiten; een minuutje of 2 in laten werken, met je kwast losmaken en ..... er ontstaat een heerlijke romige verf die je heel precies op kunt brengen.

 
 
 
Bij een medallion of mandala stempel kies je zelf welke "lagen" je wilt kleuren en of je de afbeelding als één of meer lagen op je kaart gebruikt. In dit geval koos ik voor de stempel als één laag, gematteerd op goud spiegelkarton. (Gewoon opplakken en met een randje uitknippen).


 


Op de stempellap zit ook een kleine en eenvoudigere uitvoering van deze stempel die ik drie keer gebruikte voor de rand.


 
 
Deze kaart maakte ik voor een oud-leraar van mijn oudste zoon; hij is ziek en we wensen hem veel beterschap. Het paars en de sterke kleuren maken dit naar mijn mening een prima mannenkaart.
 
 
 
 

2 opmerkingen:

Aya zei

Wat een mooie kaart weer!!!
Lieve groetjes Aya

Aya zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.