zaterdag 5 oktober 2013

Boekkaart variatie

De huidige challenge van Miekelotte is een boekkaart. Zonder op internet te kijken of goed te informeren wat de bedoeling was heb ik een kaart gemaakt.

Toen de challenge begon en ik keek naar de inzendingen moest ik wel lachen; mijn kaart is nu dus een variatie op een thema.........




Deze kaart heb ik gemaakt met o.a.:

My Craft Studio, CD Countryside Garden (computerprogramma);
Keepsake Card Craft, Minibooks Embossing Board;
Marianne Design, Collectables (col 1302 - uiltje);
Stempel: Creative Expressions, Autumn Foliage;
Lyra Aquarelkrijt;
Crafters Companion, Spray & Shine;
Crafters Companion, Spray & Sparkle;
Distress Ink, Peeled Paint;
Versafine, Spanish Moss.


Allereerst heb ik de kaart (210 gr) geprint met een achtergrond van de MCS CD, Countryside Garden. Daarna heb ik een andere achtergrond van deze CD op 160 grams papier geprint en daar de bladzijden van het boek van gemaakt. Het embossingboard heb ik ooit via internet in Engeland gekocht. De stempels van de bladeren zijn op 160 grams papier gezet met Versafine Spanish Moss en daarna ingekleurd met Lyra krijt. Om een mooie glans en glitter te krijgen heb ik de bladeren toen ze goed droog waren behandeld met Spray & Shine en daarna nog een keer met Spray & Sparkle. Voordeel van het insprayen is ondermeer dat ze nu mooi hun vorm houden! De uil is uitgestanst met restjes papier (ik bewaar restjes in mappen op kleur). De randen van de bladzijden van het boek en de randen van de bladeren zijn bewerkt met Distress Ink.



Geen moeilijke kaart om te maken en heel leuk om stansjes en stempels te combineren. Als je niet over een computerprogramma of CD beschikt kun je natuurlijk altijd achtergrondpapier gebruiken. Er zijn zoveel mooie lijnen te koop.... Ik geef de voorkeur aan mijn computer; altijd voorraad, genoeg te kiezen en ik kan kleuren e.d. aanpassen aan de behoefte van dat moment.

Deze kaart moet je wel voorzien van een doosje; hij kan door zijn omvang en diepte niet in een gewone envelop. Het doosje moet ik nog maken, daar ga ik de Ultimate Pro van Crafters Companion voor gebruiken. Daarmee kun je zowat ieder formaat doos mee maken.

1 november doe ik weer mee met de volgende challenge; misschien moet ik vooraf beter bekijken wat de opdracht is!!





3 opmerkingen:

jolanda zei

mooie boekkaart

Aya zei

Hoi Vera,
Dit is natuurlijk ook een boekkaart, we hadden expres geen definitieve omschrijving gegeven zodat er allerlei varianten mogelijk zijn.
Lieve groetjes Aya

ann van dijk zei

wouw wat een mooie boekkaart
Liefs Anneke