dinsdag 15 oktober 2013

Rockchick kaart

Verjaardagen; de gelegenheid om een persoonlijke kaart te maken. Ik gebruik graag mijn computerprogramma's en craft CD's.

Voor een vriendin die vroeger allerlei bandjes ging bekijken en tegenwoordig net iets rustiger geworden is maakte ik een rockchick kaart.



Ik gebruikte Craft Artist Professional 2 en een CD van Debbi Moore Designs, Funky Divas, Kerry Jo.



Het fijne van met de computer werken is dat ik met een programma plaatjes van een CD kan combineren met de mogelijkheden van het programma.

In dit geval gebruikte ik wel het artwork van de CD maar bewerkte het met Craft Artist. Zo kan ik uitsnijdingen maken, tekst toevoegen, etc., etc. Ook kan ik vanuit Craft Artist alles opslaan op mijn computer en dan weer op dit blog zetten.

Klinkt het ingewikkeld? Als je het opschrijft misschien wel, in de praktijk valt het mee. Craft Artist Professional 2 van Serif is een makkelijk en niet te duur programma dat je via internet kunt bestellen. Ze hebben allerlei instructiefilmpjes op You Tube en een forum waarin je vragen kunt stellen aan medegebruikers.
Er is een schat van informatie beschikbaar; maar je kunt ook gewoon lekker "spelen" met het programma en jezelf van alles aanleren. Van heel simpel tot supermooie bewerkingen, er is veel mogelijk. Dit programma heeft ook een fotobewerkingsprogramma in zich. Ook kun je gedeeltes "uitsnijden" en zo een nieuw plaatje maken.

Kortom, wordt vriendjes met je computer, het is net zo creatief en zorgt ervoor dat je altijd alles tot je beschikking hebt.



1 opmerking:

Aya zei

Wat een schitterende kaart is dat geworden.
Lieve groetjes Aya