zaterdag 16 november 2013

Popcorn the Bear

De prijs voor de challenge van deze maand: november 2013 van Miekelotte is Challenging You is een hele leuke CD Box: Popcorn the Bear Christmas Collection. Dit zijn maar liefst 3 hele CD's vol met achtergrondpapier, decoupage, toppers, enz. enz.

Omdat veel mensen nog niet zo bekend zijn met de CD's heb ik als voorbeeld een kaart gemaakt met een Popcorn CD en een Popcorn stempel. Combineren van de mogelijkheden kan; de CD's zijn zo gemaakt dat je kaarten en andere dingen kunt maken zonder iets erbij; maar ook in combinatie met stempels van dezelfde lijn of figuur.




 
 
 
Benodigdheden:
Popcorn the Bear - Triple CD rom,
geprint: Coordinating Paper, design 7, colour 0;
Stempel: Crafters Companion, Popcorn the Bear, Thinking of You;
Memento Dye Ink, Tuxedo Black;
Alcohol stiften: Spectrum Noir;
Papier, 160 gr voor printen en stempelen;
Donkerbruin achtergrondpapier;
Nestabilities: Labels One, grootste maat;
Distress Ink; old paper, mustard seed, brushed corduroy;
Crop-a-Dile, corner Chomper 1/2, 1/4;
papieren bloemen;
geel lint.
 
 
 
 
 
 
Ik heb de Christmas Triple CD van Popcorn niet, maar wel de "gewone" Triple CD Rom (Mens, Floral, Romance). Hiervan heb ik vanaf de Floral CD het Coordinating Paper geprint op 160 grams papier en hier een 14 cm vierkante kaart uitgesneden (28x14), dubbelgevouwen en de hoekjes afgerond.
De stempel is met Memento gezet (alleen DYE INKT is geschikt voor alcohol stiften!) en met Spectrum Noir stiften ingekleurd. Daarna is Popcorn met de grootste maat van de labels uitgestanst. Om toch een mooi achtergrondje te krijgen voor je label neem je de stans en trek je de omtrek van je stans op de achterkant van je papier uit, zo krijg je een prachtig achtergrondlaagje voor de stans. Deze techniek: Faux Nesties wordt ook gebruikt om de stappen tussen de mallen van de sets te verkleinen, soms wil je gewoon een smaller randje dan je met de opeenvolgende stansen krijgt.
 
 
 

 
 
Om je lint keurig op de kaart te krijgen zonder dat het gaat rafelen; snij de vouw van je kaart in op de breedte van je lint. Nu kun je het lint door de vouw naar binnen plakken, de andere kant gaat om de rand van de kaart heen. Met een insert zorg je ervoor dat het naar binnengevouwen lint niet zichtbaar is. Dat is één van de redenen dat het werken met CD's zo heerlijk is; je kunt met het zelfde patroon (of een ander natuurlijk!!!) een insert voor je kaart printen, gewoon op kopieerpapier. Zo heb je een keurig verzorgde, bij elkaar passende kaart geprint.
 
 
Het winnen van de CD Box is zeker de moeite waard! Doe mee en win alvast een geweldig Kerstcadeau voor jezelf!
 

6 opmerkingen:

Aya zei

Prachtige kaart en uitleg over de CD, super!
Lieve groetjes Aya

jolanda zei

leuk gedaan

Ellen zei

Wat een leuke kaart! Snap niet waar je het geduld vandaan haalt. En de tijd. En hoe je al die ideeën en cd's uit elkaar kunt houden. Ik hoop dat je de cd's wint. Volgens mij kun je er nog heel veel meer mee!

Maia zei

Hoi Vera,
Grappig om dit te zien en te lezen!
Ik heb nog nooit met een craft cd gewerkt maar print zoals je bij mijn Alice creatie zag wel vaak dingen zelf uit van internet die ik dan verwerk op een kaart of andere creatie.
Erg leuk om hier te lezen hoe jij zoiets maakt!
Goede tip ook van dat kleine randje om een plaatje!
Bedankt voor je lovende reaktie over mijn blog!
Welkom als mijn volger en ik ga je natuurlijk ook volgen.
Fijne week
Lieve groet Maia

Janny zei

Wat een schatje zeg je kaart, en je uitleg vind ik ook super, liefs Janny

ann van dijk zei

Wat een leuke creatie!
Liefs Anneke