maandag 27 januari 2014

Geluksengeltje

Mijn vriendin heeft volwassen kinderen; die gaan uitvliegen!! Haar dochter Samira is vorige week vertrokken naar Australië, ze gaat daar als au-pair werken en blijft in totaal een jaar weg .....



Voor Samira haakte ik een heel klein engeltje (leesbril noodzakelijk) dat ik ophing in een glazen potje. Omdat er al veel bagage mee moest koos ik voor een kleine talisman die ze bijvoorbeeld aan haar sleutelbos kan hangen; een engeltje omdat haar moeder daar erg van houdt; hoe kun je je kind anders weg laten gaan zonder haar bescherming mee te geven?





Het patroon voor het engeltje komt uit dit boekje:


in plaats van gewoon haakkatoen gebruikte ik Durable borduur/haakkatoen:



en een heel kleine haaknaald (ik denk 0,25 het is een Amerikaanse maat dus ik weet het niet zeker).

Om het glazen potje te versieren printte ik "Delfts"blauw papier, dat ik gebruikte voor de binnenkant van de deksel en de buitenkant van het potje. Ook printte ik een label voor dit cadeautje.




De binnenkant van de strook bewerkte ik met stempels en Distress Ink.



 
Aan de binnenkant van het dekseltje plakte ik een lintje dat ik door het ophang-oogje van het engeltje strikte:
 
 
 
Het cadeautje kwam er dus zo uit te zien:
 
 
 


Een "Delfts"blauw potje dat als je het openmaakt een engeltje uit het potje laat komen.

Ik hoop dat het engeltje haar zal beschermen en geluk zal brengen; Samira heel veel plezier en vergeet de zonnebrand niet!!



2 opmerkingen:

Ellen zei

wat een origineel en leuk kado!

Aya zei

Wat een super lief engeltje, mooi geheel en leuk voor iemand die zover van huis gaat.
Lieve groetjes Aya