woensdag 1 januari 2014

Zentangle

Hallo allemaal, welkom in 2014!

Mijn vriendin Ellen heeft een leuk creatief bedrijfje, Kunstkamer. Zij geeft allerlei mooie workshops en is naar America gegaan om daar gecertificeerd Zentangle instructrice te worden. We hebben elkaar ontmoet op de opleiding Beeldende Vorming in Leiden. Daar waar het bij mij knutselen is gebleven heeft zij zich ontwikkeld tot kunstenares. Ze exposeert haar schilderijen en is gepubliceerd in een Zentangle boek. Wat is dat Zentangelen??
Zentangle is doedelen in patronen, heerlijk om te doen en je wordt er ook nog rustig van!!

Dit jaar zond ze een zelf ontworpen kerstkaart:



 
Dit is een zogenaamde Leprello, een vouwboekje, kijk maar:
 
 



 
 
Heel leuk om te versturen zo'n boekje; de verrassing als je hem openmaakt is echt groot!

Een aantal weken geleden ging ik samen met mijn vriendin Patrice (ook kunstenares) naar Ellen om de kerstverrassing voor haar cursisten uit te proberen: Zentangle glazuur!

 
Ieder jaar maakt zij met haar cursisten een kerstcreatie, in 2012 bewerkten ze echte kerstballen met Zentangle patronen, afgelopen kerst werd kunst eetbaar. Ellen had heerlijke minicakejes gebakken die we met glazuurstiften mochten bewerken. Omdat ik altijd een beetje bij het bekende blijf heb ik een Kerstster op mijn cakeje gemaakt. De cake heeft bij thuiskomst nog één dag geleefd omdat hij nog op de foto moest; daarna is hij gesneuveld. De kinderen en ik vonden hem erg lekker!
 
Kortom, kunst is overal en wil je eens een workshop volgen, Ellen woont in Sassenheim, kijk maar eens op haar site: Kunstkamer.
 
Zentangle en stempelen is trouwens een match made in Heaven, met open stempels heb je gelijk een canvas voor je eigen kunstwerkje.
 
Er is dit jaar weer genoeg te doen op hobby en kunstgebied; dus wens ik jullie allemaal veel inspiratie!
 
 
 
 
 

1 opmerking:

Aya zei

Wat een schitterende kaart/boekje. En wat een werk. Wij deden dit vroeger ook maar ik wist niet dat daar een naam voor was.
Het camee ziet er prachtig uit, heeft het nog lang volgehouden ook.
Lieve groetjes Aya