zaterdag 29 maart 2014

baby truitje

Een hele tijd niets op dit blog gepubliceerd; dit betekent niet dat de naalden hebben stilgelegen...

Breien doe ik niet veel, ik ben er gewoon niet goed genoeg in en het duurt me vaak te lang. Toch wilde ik wel iets leuks breien voor een baby. Het mocht niet te ingewikkeld zijn en niet te tuttig. Veel breipatronen zijn op z'n minst in de jaren 70 blijven steken.

Gelukkig vond ik een boekje van Phildar waar wel leuke en hele makkelijke (echt beginners) patronen in staan. Het boek: Phildar, L'inedit nr 3; de supergemakkelijke methode om stressloos aan breien te beginnen!

Dus de pennen ter hand genomen en dit vestje gebreid:



De wol was van de Zeeman (Kim), ja was; want ze verkopen het niet meer. Jammer want het is de meest zachte wol die je je maar kunt voorstellen..... Moet wel op de wolwas, misschien is het daarom uit de voorraad gehaald.

Dit vestje ligt in de kast te wachten totdat er een lief meisje geboren wordt.