donderdag 3 juli 2014

Nostalgische gehaakte vis/ crochet fish

Als tiener haakte ik voor mijn pasgeboren achternichtjes- en neefjes knuffels, mijn favoriete patroon was een vis, die stond in een tijdschrift  van de 3Suisses.
In de loop der jaren is het tijdschrift kwijtgeraakt tijdens een verhuizing, onlangs ben ik op internet gaan zoeken en na wat speurwerk kwam ik er achter dat er een serie van deze tijdschriften is geweest en dat het patroontje dat ik altijd haakte in het tweede nummer stond.

Ja hoor, Marktplaats bood uitkomst, iemand bood het te koop aan: Spelen met Resten 2; gelijk gekocht dus!

Na al die jaren heb ik de vis weer gehaakt als kraamcadeautje, ik heb hem wel wat aangepast; hij kreeg gekleurde strepen (orginele patroon was in één kleur) en ik vulde de vinnen op wat ik vond ze wat ielig. Nu kan hij zelfs staan.

Afgelopen dinsdag breng ik de vis naar baby Giedo gaan brengen; ik hoop dat hij er net zoveel plezier aan beleeft als ik.











Years ago as a teenager I crocheted cuddly toys for my grand nieces and nephews, my favourite pattern was a fish I made from a magazine. In the following years it got lost; recently I searched the WWW and found the name of the magazine and it's issuenumber. It was called: Spelen met Resten 2 from 3 Suisses, so I went to an auction site and was able to buy it!

After all these years I crocheted the fish again, I changed him a bit, he got coloured strips and I stuffed it's fins so now he can stand, orginially he was made in one colour.

Last Tuesday I gave him to a lovely 10 weeks old baby: Giedo. I hope he will enjoy it as much as I did!

Geen opmerkingen: