zondag 27 juli 2014

Verjaardag Grote Zus

Gisteren was ze jarig, m'n grote zus. Omdat ze lavendelolie wilde hebben maakte ik dit voor haar erbij:

Yesterday was my big sister's birthday. Because she wanted lavender oil I made her a matching present:



Een tissuedoos, versierd met lavendelbloemetjes en een klein schilderijtje.

A tissuebox decorated with lavender flowers and a mini picture.

De MDF tissuedoos is eerst bewerkt met Gesso, daarna geverfd met paarse acrylverf. Na het drogen is er een laag Crackle Medium over heen gegaan en toen dat weer droog was witte acrylverf. Je krijgt dan een mooi verweerd effect:

First step; paint Gesso on the MDF, than a layer of purple acryllic paint. After drying properly apply a layer of Cracle Medium, allow to dry and than paint a top layer of acryllic white. This makes for a distressed look.





Het schilderijtje kwam ik tegen in een cadeauwinkel, de kleuren passen goed bij de rest, mijn zus houdt van katten en uiteraard wil iedere vrouw meer dan goed behandeld worden....

I found the minipicture in a giftshop, it says: Just treat me like I am the Queen, the colours match, my sis likes cats and every women wants to be treated just right.............

De zijkanten werden gestempeld in kleur en met transparant embossingpoeder bewerkt; stempels Sheena Douglass; Paint Fusion, Simply Sweet Set.

The sides were stamped in colour and embossed with transparent embossing powder, stamps Sheena Douglass; Paint Fusion, Simply Sweet Set.

De voorkant kreeg gehaakte lavendel, de link voor het patroon kun je vinden op:

The front is decorated with crocheted flowers, the link for the pattern (Dutch) can be found:

http://maaikoe.blogspot.nl/2013/03/tutorial-lavendel-haken-huis-tuin-en.html


Ik heb niet het hele patroon gehaakt; alleen de eerste toer was in dit geval genoeg, wel lavendelolie met een wattenstaafje op het haakwerk gedaan.

I didn't use the complete pattern, just the first round, that's enough for the box, I did put some lavender oil on a cotton bud to scent the flowers.

In de kartonnen doos van de tissues heb ik nog een lavendel luchtverfrisser gedaan; als het goed is ruiken de doos en de tissues zelf nu naar lavendel.

I put a lavender airfreshener in the cardbox tissuebox as well, so the box and the tissues themselves should be scented now.


Dit moet wel lavendel genoeg zijn denk ik .................../This should spell lavender I should think .......


1 opmerking:

Ellen zei

Het is dat ik allergies ben voor lavendel, maar anders zou ik je direct mijn verjaardag doorgeven ;)